Re: Porównanie tuszy do drukarek ?

Autor: MC <m5c_at_go2.pl>
Data: Sat 20 Aug 2011 - 14:35:27 MET DST

Użytkownik "Marx" <Marx@nospam.com> napisał w wiadomości
news:6vosh8-vj5.ln1@wuwek.kopernik.gliwice.pl...
> podobnie można powiedzieć że Octavia ma bardzo dobrą ładowność jak na
> osobówkę, ale do wożenia materiałów budowlanych to ja bym jej raczej nie
> polecił...
> Z chęcią zobaczyłbym zdjęcie z tej laserówki - zdjęcia z dobrej
> atramentówki są porównywalnej jakości do tych z fotolabu.

Laserówka nie nadaje się w ogóle do robienia zdjęć, chyba, że zdjęć rysunków
albo specjalnie spreparowanej grafiki. Dobra atramentówka robi zdjęcia
lepsze niż z labu, ale na oryginalnych atramentach. Zamienniki to tematyczna
czarna dziura, bo oprócz całkiem niezłych trafiają się absolutne knoty.

Koszty eksploatacji w małym stopniu podlegają prawom rynkowym, a na dodatek
są one w całym okresie eksploatacji dużo wyższe od ceny samej drukarki. Ceny
na atrament ustala producent, więc może sobie tak zaplanować, zeby wyższymi
cenami atramentów czy tonerów rekompensować niskie ceny urządzenia. I tak to
się zwykle dzieje.

Ale ostatnio pojawiły się wyjątki. Epson, Lexmark i HP mają modele, w
których koszt strony jest bardzo konkurencyjny dla laserówek. 3 grosze w
Lexmarku za 5% pokrycia A4 na oryginalnych atramentach to naprawdę dobry
wynik. W HP jest to seria bodajże Ink advantage a u Epsona atramentówki z
serii biznesowej. Ale są to na ogół drukarki droższe, dla osób więcej
drukujących.