Re: Po co nam dvd?

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Thu 18 Aug 2011 - 19:08:35 MET DST

> Więc pytanie, po co bekapy na płytkach DVD? Czy chodzi tylko o to że
> dyski padają? [Fakt że niektóre moje CD mają po kilkanaście lat, i
> ciągle działają]

Po pierwsze DVD nie jest uzywane tylko do backupow
Po drugie hdd sa wrazliwe na wszelkiego rodzaju EMP, dyski optyczne nie.

Poza tym skad teza, ze DVD jest jakims szczegolnym nosnikiem do robienia
backupow, na tym nagrywa sie filmy dla osob nietechnicznych, formalnie
dolacza oprogramowanie razem z PZO i wiele innych zastosowan.

Dla pojedynczego uzytkownika DVD ma wzglednie mala pojemnosc by bylo
wykorzystane do automatycznych backupow, czasami warto cos waznego
zarchiwizowac (calego systemu raczej sie nie da) majac jednoczesnie
kopie na HDD lokalnym. Dla domowych zastosowan backup na HDD zazwyczaj
sie sprawdza (jezeli traktujemy to jako faktyczny backup a nie duze
storage bez backupu ;) )