Re: Jaki dysk do laptopa?

Autor: Rafał <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Thu 18 Aug 2011 - 14:03:10 MET DST

> [...]
> SMARTa nie ma o nim ani bitu. Żadnego „In progress – 30% left”. Jak
> skończy, to pokazuje wynik testu, ale w czasie jego trwania – nic.
> I człowiek nie wie, czy polecenie rozpoczęcia testu poskutkowało jakąś
> akcją, czy może zostało całkowicie olane. I przez to mam teraz
> w historii SMARTa brzydki wpis „Interrupted by user” (bo nie wiedząc
> co się dzieje wywołałem test drugi raz, co oczywiście przerwało pierwszy
> raz), zamiast samych „Completed successfully” i ten dysk już zawsze
> będzie miał taką zamazaną hipotekę i nigdy już nie będzie taki piękny

Gdy z automatu coś będzie uruchamiać test np. co noc, to ten wpis
wpadnie do historii /nie bedzie widoczny/. Nie wiem w tej chwili ile
takich wpisow mozna przechowac w pamieci dysku, tak czy owak dla
uzytkownika istotny jest ostatni wpis swiadczacy o stanie dysku

> Czy nieestetyczny wpis w logach SMARTa może być podstawą reklamacji? :)

Nie :) Swiadczy to tylko, ze ktos dysk uzywal (poza innymi parametrami,
ktore tez to pokazuja). Patrz j/w. Ten mechanizm przydaje sie do
automatycznej diagnostyki dysku, gdy sprzet jest wlaczony 24h/dobe. WD
Black Scorpio zdecydowanie sprawdza sie w takich zastosowaniach.