Re: Samsung i pojemnośc dysku dodatkowego - niewiadoma.

Autor: Gotfryd Smolik news <smolik_at_stanpol.com.pl>
Data: Wed 17 Aug 2011 - 00:07:25 MET DST
Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1108162343010.3820@quad>
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed

On Tue, 16 Aug 2011, Andrzej Libiszewski wrote:

> Dnia Tue, 16 Aug 2011 14:09:26 +0200, Gotfryd Smolik news napisa³(a):
>
>> On Tue, 16 Aug 2011, Andrzej Libiszewski wrote:
>>
>>> Dnia Tue, 16 Aug 2011 06:41:12 +0200, Rafa³ £ukawski napisa³(a):
>>>
>>>> Wyobra¼my sobie sytuacje, ¿e sklep internetowy
>>
>> W kwestii formalnej: internetowo¶æ nie ma tu nic do rzeczy.
>> "Internetowo¶æ" dotyczy wy³±cznie przypadku chêci zwrócenia
>> SPRAWNEGO sprzêtu, nie ten przypadek.
>
> Oczywi¶cie.

...i oczywi¶cie nie by³o to pod Twoim adresem, co wynika z oznaczeñ
cytowañ, skorzysta³em z okazji :)

>>> Gwarancjê daje _wy³±cznie_ producent sprzêtu, nie sprzedawca.
>>
>> Sprzeciw.
>> Gwarancjê daje ten kto daje, nie ma ¯ADNYCH powodów
[...]
>
> W teorii oczywi¶cie gwarantem mo¿e byæ i sklep, przepisy tego nie
> zabraniaj±, ale w praktyce gwarantem jest wy³±cznie producent sprzêtu.

IMVHO takie có¶:
http://www.marketmedia.pl/strona-przedluzona-gwarancja-167.html
...wype³nia wymogi definicji gwarancji wg przepisów (okre¶lone
jest co i na jakich warunkach podlega wymianie lub naprawie),
a fakt ¿e sprzedawca ujawnia fakt korzystania z ubezpieczenia
jest trzeciorzêdny.

  Inna kategoria to:
http://forumprawne.org/prawa-konsumenta/46371-gwarancja-sklepu-gwarancja-producenta.html

  Sprzedawca czasem woli ¿eby klient przylaz³ z roszczeniem gwarancyjnym
zamiast "niezgodno¶ci±", nawet lepsze *niektóre* warunki mo¿e
siê op³aciæ daæ w zamian za szansê i¿ klient nie skorzysta
z bardzo restrykcyjnych zapisów (np. co do terminów) z okazji
"niezgodno¶ci".
  Kolejny przypadek:
http://sklep.koperfam.pl/pl/i/Gwarancja/12
...to oczywi¶cie ju¿ spór o to, czy w odniesieniu takiego sprzedawcy
nie nale¿y aby u¿ywaæ okre¶lenia "producent" :)

>> Szczególnie ten ostatni b³±d (jakoby sprzedawca nie dawa³ gwarancji)
>> wpisa³e¶ wielokrotnie, wiêc wymaga sprostowania.
>
> Bo nie daje :)

  Powy¿sze linki wskazuj± co innego :)

> Przy czym przyjmujê napomnienie, ¿e nie ma przepisu
> zabraniaj±cego sklepowi bycia gwarantem, ale tego siê nie spotyka.

  Przesadzasz ;)

>> Ba, z rzadka gwarancja powstaje "z automatu" - je¶li sklep pozwoli
>> sobie na *reklamê* która spe³nia formalny wymóg wymienienia oczekiwanych
>> cech produktu oraz zobowi±zanie:
[...]
>
> Taaaaak, przepisy sobie, rzeczywisto¶æ sobie. To znaczy, chcia³bym
> w praktyce zobaczyæ gwarancjê na bazie reklamy - chyba jeszcze takiego
> przypadku nie by³o

  Mog³o nie byæ, nie kojarzê ¿ebym siê spotka³ z opisem.
  Niemniej przepis jest, a kwestia kto i przy czym siê natnie niczym
s³awny producent materia³ów malarskich w .de stanowi co najwy¿ej okazjê
do zak³adów ;)
(sugerujê, ¿e pomin±³em wersjê "czy" - jako oczywist±, a jak o materia³y
chodzi to producent kleju musia³ udowodniæ ¿e wersja z obrazka
przechodzi i powierzchnia du¿ego pêdzla utrzyma na ichnim kleju
doros³ego cz³owieka :))

> bo co najwy¿ej przy zamieszczeniu okre¶lonych
> informacji w ofercie (bo nawet nie w reklamie) i ich niespe³nieniu
> skutecznie mo¿na siê by³o powo³ywaæ wy³±cznie na niezgodno¶æ z umow±

  IMVHO nie, byæ mo¿e klienci (lub ich prawnicy) uznawali ¿e powo³anie
na niezgodno¶æ jest skuteczniejsze (choæby ze wzglêdu na
formalno¶ci których musi dope³niæ sprzedawca i tam ³atwo
o kiks).

pzdr, Gotfryd
Received on Wed Aug 17 00:15:03 2011

To archiwum zosta³o wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Wed 17 Aug 2011 - 00:51:01 MET DST