Re: Samsung i pojemnośc dysku dodatkowego - niewiadoma.

Autor: Andrzej Libiszewski <a.libiszewski_at_gazeta.usunto.pl>
Data: Tue 16 Aug 2011 - 21:45:28 MET DST
Message-ID: <ym1r5qio22o0.435wy4vk5q56$.dlg@40tude.net>
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"

Dnia Tue, 16 Aug 2011 14:09:26 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> On Tue, 16 Aug 2011, Andrzej Libiszewski wrote:
>
>> Dnia Tue, 16 Aug 2011 06:41:12 +0200, Rafał Łukawski napisał(a):
>>
>>> Wyobraźmy sobie sytuacje, że sklep internetowy
>
> W kwestii formalnej: internetowość nie ma tu nic do rzeczy.
> "Internetowość" dotyczy wyłącznie przypadku chęci zwrócenia
> SPRAWNEGO sprzętu, nie ten przypadek.

Oczywiście.

>
>>> przy sprzedaży
>>> konsumenckiej zgodnie z ustawą odpowiada za niezgodność do dwóch lat
>>> (aczkolwiek trace powoli praktyczne zrozumienie pojęcia tych dwóch lat).
>>>
>>> Jednakże gdy klient zgłosi wadliwy sprzęt po 7 miesiącach, to już może
>>> mieć problemy - dobrze to rozumiem?
>>
>> Może, chcoć jak sam zauważyłeś, nie musi.
>>
>>> Gwarancji nie daje bo jak dobrze
>>> rozumiem - nie musi?
>>
>> Gwarancję daje _wyłącznie_ producent sprzętu, nie sprzedawca.
>
> Sprzeciw.
> Gwarancję daje ten kto daje, nie ma ŻADNYCH powodów zarówno do
> tego producent nie mógł NIE dać gwarancji ani żadnych dla których
> gwarancji nie mógłby dać sklep.

W teorii oczywiście gwarantem może być i sklep, przepisy tego nie
zabraniają, ale w praktyce gwarantem jest wyłącznie producent sprzętu.

>
> Szczególnie ten ostatni błąd (jakoby sprzedawca nie dawał gwarancji)
> wpisałeś wielokrotnie, więc wymaga sprostowania.

Bo nie daje :) Przy czym przyjmuję napomnienie, że nie ma przepisu
zabraniającego sklepowi bycia gwarantem, ale tego się nie spotyka.

> Ba, z rzadka gwarancja powstaje "z automatu" - jeśli sklep pozwoli
> sobie na *reklamę* która spełnia formalny wymóg wymienienia oczekiwanych
> cech produktu oraz zobowiązanie:
> http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=321
> +++
> Art. 13.
>
> 1. Udzielenie kupujšcemu gwarancji następuje bez odrębnej opłaty
> przez oœwiadczenie gwaranta, zamieszczone w dokumencie gwarancyjnym
> lub reklamie[...]
> ^^^^^^^^^^^^

Taaaaak, przepisy sobie, rzeczywistość sobie. To znaczy, chciałbym w
praktyce zobaczyć gwarancję na bazie reklamy - chyba jeszcze takiego
przypadku nie było, bo co najwyżej przy zamieszczeniu określonych
informacji w ofercie (bo nawet nie w reklamie) i ich niespełnieniu
skutecznie można się było powoływać wyłącznie na niezgodność z umową

-- 
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"Control the coinage and the courts — let the rabble have the rest."
Thus the Padishah Emperor advises you. And he tells you; "If you want
profits, you must rule." There is truth in these words, but I ask
myself; "Who are the rabble and who are the ruled?"
Received on Tue Aug 16 21:50:06 2011

To archiwum zostao wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Tue 16 Aug 2011 - 21:51:02 MET DST