Re: Porównanie tuszy do drukarek ?

Autor: m4rkiz <m4rkiz_at_mail.od.wujka.na.g.com>
Data: Wed 17 Aug 2011 - 00:06:34 MET DST

Mat wrote:
> Ale może takie porównanie jest już gdzieś w Internecie
> lub jakimś czasopiśmie? Jeśli tak, to proszę o podanie
> namiaru.
>
> Chodzi mi przede wszystkim o tusze oryginalne.

kupowanie atramentowki do domu jest kiepskim pomyslem od czasu
kiedy kolorowy laser mozna kupic za mniej niz 400 pln, a
uzupelnienie toneru mozna zrobic za grosze

przerobilem przez lata sporo atramentowek i radze sie dobrze
zastanowic jezeli masz zamiar eksploatowac z oryginalami
bo to moze sie oplacac tylko przy bardzo waskich zastosowaniach,
zas osoby drukujace bardzo malo lub bardzo duzo praktycznie
zastanawiac sie nie maja nad czym

jedynym problemem moze byc druk zdjec, ale z tym mozna sie wybrac
do specjalistow

co do tematu - na oko wypadnie najlepiej brother lub epson,
(tak przynajmniej wychodzilo mi rok temu w najnizszej kategorii)
do nich tez najlatwiej dobrac zamienniki gdybys zmienil zdanie

ale pozostali producenci tez wypadna podobnie, ceny oryginalnych
tuszy zawieraja tyle tysiecy % marzy ze nikomu nie oplaca sie
zbytnio odstawac od konkurentow

wez jednak pod uwage ze przykladowy epson s22 w promocjach potrafi
kosztowac mniej niz tusze ktore sa w zestawie (ale zamienniki do
niej sa z kolei stosunkowo drogie w porownaniu do s20/s21)

inwestowanie wiecej niz 150 pln w *domowa* atramentowke to kompletne
nieporozumienie

ja w kazdym razie obecnie uzytkuje epsona sx415, tusze kupuje po
mniej niz 5 pln, tusz na zadrukowanie ryzy papieru kosztuje mnie
zazwyczaj ok. 50 pln (2xCMY 4xK)

gdybym mial jechac na oryginalach wydalbym na tusze zdecydowanie
ponad 350 pln (niecale 3 komplety - oryginaly maja troche mniejsza
pojemnosc) i wtedy tanszy bylby laser samsunga clp-320 na ktorego
startowych tonerach tez tyle da sie machnac

jezeli zas drukujesz sporadycznie to bedziesz mial problem z
zasychajacymi glowicami lub (brother) tusz skonczy ci sie
tak samo szybko jak podczas regularnych wydrukow - autoczyszczenie