Re: Seagate skraca gwarancję na dyski do 2 lat.

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Tue 16 Aug 2011 - 19:32:34 MET DST

"kamil" j2e7ms$b0j$1@inews.gazeta.pl

> Pisałem dość wyraźnie, że na wielkość pliku wpływa ilość szczegółów. Zdjęcie czarnego dekla na iso 100 będzie mieć szczegółów
> mniej, niż zdjęcie tego samego dekla na ISO 1600 z racji szumu.

> Miałem nadzieję, że nie trzeba tego samego pisać po raz kolejny, widać przeliczyłem twoją inteligencję.

Przeliczasz inteligencję, ale nie umiesz przeliczać szumu. ;)
Szum jednoznacznie zależy od grzania matrycy. I ja wykazałem,
że nie ma korelacji typu -- nagrzanie_matrycy <==> wielkość_pliku_CR2.

> Musisz koniecznie zgłosić inżynierom Canona, że się mylą. Boję się

Nie lękaj się. ;)

> tylko, że z Twoim zamiłowaniem do opisów przyrody w korespondencji, nie dotrwają nawet do połowy.

Powiadasz, że muszę napisać coś, po czym jeszcze raz to samo, aby
mój czytelnik, czytając tylko połowę tego, co napisałem, pojął,
o co mi chodziło? Zaskakujesz mnie! ;) Toż ja tak (prawie tak)
robię stale -- piszę coś wielokrotnie, aby czytelnik mógł pojąc
nawet wtedy, gdy przeczyta tylko połowę. :) [lub ćwierć, czy nawet mniej...]

Tak kiedyś rozwiązałem zadanie na kolokwium. Najpierw jedno rozwiązanie,
później pionowa krecha i po prawej stronie rozwiązanie tego samego zadana,
ale uzyskane inna drogą. Niestety, pisząc niejako na marginesie, miałem mniej
miejsca, więc i zapisałem to dodatkowe rozwiązanie nieco mocniej kompresując ;)
moje myśli. Prowadząca ćwiczenia zupełnie nie zauważyła tego ,,zasadniczego''
rozwiązania, znajdującego się po lewej stronie kreski -- stwierdziła, że
musiała nieco pogłówkować, gdyż za mocno upraszczałem... Bardzo szczegółowe
opisy po lewej stronie umknęły jej uwadze. ;)

   .--------------------------.
   | rozwiązanie K rozw. |
   | właściwe, ## R dod., |
   | czyli |---| E nieco |
   | zasadnicze /_/ C upro- |
   | z wieloma .__. H szczo |
   | rysunkami A ne... |
   '--------------------------'

Albo inaczej -- tak zwykle rozwiązywałem zadania, ale ta sytuacja utkwiła
mi w pamięci, bo prowadząca pominęła szczegółowo (zbyt szczegółowo?) opisane
rozwiązanie i zajęła się mniej jasnym, które na szczęście zrozumiała. :)

-=-

Co do mojej powinności wobec Canona... Zapewne usiłowaliby wyjaśnić
mi to właśnie, co ja usiłuję tłumaczyć (bezskutecznie) Tobie... Że
nie jest ważne to, czy tam jest kompresja, czy jej nie ma, :) lecz
ważne jest to, że nie ma strat w zapisie. Każde zdjęcie jest swoistą
kompresją świata. :) Na dodatek -- stratną i niekoniecznie ;) wierną...
Ale to problem dla filozofa.

Informatyk raczej widzi, że z kilku megabajtów (zarejestrowanych przez
matrycę) otrzymano ćwierć setki megabajtów w pliku CR2, czyli słaba to
kompresja. :) Dodatki typu miniatury JPG czy Exif niewiele tu tłumaczą.

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'