Re: Jaki dysk do laptopa?

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Fri 12 Aug 2011 - 12:42:03 MET DST

W dniu 09.08.2011 15:18, Tomasz Minkiewicz pisze:
> Na pewno? Ty czy ja, jako końcowi użytkownicy możemy mieć problemy
> z określeniem praktycznej awaryjności, bo za mało szpeju nam przez ręce
> przechodzi, ale już jakiś sprzedawca/serwisant mógłby zaraportować, że
> dyski z jakiejś konkretnej serii wracają istotnie częściej niż inne/niż
> przeciętnie.

I w ten sposób nie uwzględnić tego, że kupujący wyrzucili
zepsute dyski i kupili nowe albo poszli do jakiegoś znajomego
serwisanta w celu np. odblokowania firmware znanej serii dy-
sków Seagate... To też nie jest miarodajne. Poza tym każdy
sprzedawca pewnie jakieś marki faworyzuje i sprzedaje więcej
egzemplarzy, co zakłóci statystyki.

> Kopie zapasowe, jak niezbędne by nie były, nie do końca rozwiązują
> problem. Ten dysk poległ zaraz po powrocie z urlopu za granicą. Gdyby
> padł tydzień wcześniej, to byłbym niemożebnie wściekły, bo nawet
> prognozy pogody czy rozkładu jazdy pociągów nie mógłbym sprawdzić, gdy
> było mi to najbardziej potrzebne.

Zdarza się. Prawa Murphy'ego. "Pociesz" się, że równie praw-
dopodobne jest to, że na skutek awarii lutu bezołowiowego
strzeli Ci płyta główna w komputerze przenośnym. W niektórych
seriach HP bodajże była to częstsza awaria niż awarie dysków ;)

> No owszem, ale przeglądać setkę specyfikacyj, to mogę gdy chcę
> wydać jakąś grubszą kasę na sprzęt, a tu chodzi o jeden maleńki
> dyszczek, więc zadanie na grupie prostego pytanka, na które praktycy
> mogą bez wysiłku odpowiedzieć w dwa momenty wydało mi się lepszym
> rozwiązaniem.

A myślisz, że czytelnicy grupy spędzają dnie na czytaniu spe-
cyfikacji dysków twardych? ;) Ja się już od dawna mało inte-
resuję parametrami sprzętu na przykład.

Dla mnie to wyglądało po prostu na chęć zrzucenia niewdzięcz-
nej jak najbardziej roboty na kogoś innego :) Ewentualnie na
niezbyt dobrze rokujące poszukiwanie kogoś, kto przypadkiem
taką robotę odstawił i chwilowo dysponuje względnie aktualną
wiedzą na ten temat.

> Dobra, dobra, może i tanie, ale jak mam na podobny sprzęt wydać trzy
> stówy, albo wydać dwie, a resztę móc przepić, to bezwzględnie wybieram
> to drugie. ;)

Różnice raczej oscylują w zakresie 20 zł ;)

|                 |  Politechnika Śląska                   |