Re: Dysk do starego komputera

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Wed 10 Aug 2011 - 10:10:21 MET DST

"Przemysław Ryk" napisał;

> BX to już raczej Slot 1 / Socket 370 tak na mój gust.

W sensie, że to ograniczenie do 32 GiB ostatni raz widziałem na maszynie z
Socket 7. I pomimo sklerozy potrafię jeszcze odróżnić Pentium MMX od
Celerona czy Pentium 2/3.

> Miałem swego czasu taką płytę - producenta już nie pomnę.

Też na BX-ie, czy na (za przeproszeniem) VIA lub innym SIS-ie?

> Wpięcie 40GB dysku powodowało, że nie był on wykrywany przez BIOS.

Wówczas dyski bywały wyposażane w zworkę ograniczającą pojemność do 32 GiB.
W tym przypadku to już chyba zbyt nowy dysk, a szkoda, bo taki eksperyment
dałby odpowiedź na pytanie, czy powodem niewykrywania są ograniczenia
BIOS-u, czy coÅ› innego.
A propos - w Sieci jest trochę informacji o tej płycie i problemach z
dyskami > 32 GIB, ale to już lektura dla wątkotwórcy.
http://www.pcreview.co.uk/forums/atc-6240-bios-update-t2016163.html
http://www.wimsbios.com/forum/topic5136.html

JoteR