Re: Dysk do starego komputera

Autor: wozniak grzegorz <grzes_at_wp.pl>
Data: Wed 10 Aug 2011 - 08:57:49 MET DST

KL wrote:

> Witam.
>
> Potrzebuję podłączyć nowy dysk do starego komputera.
>
> Płyta główna:
> A-Trend i440BX-W977TF-6240-VH
> 6240 VER:1.1 07 WB
> z UDMA 33
>
> Dysk:
> WD800AAJB 80 GB UATA/100
>
> Słyszałem, że w takich przypadkach czasem pojawiają się problemy z
> wykrywaniem dysku w BIOS-ie, jednak jest tu kilka spraw dla mnie
> niezrozumiałych.
>
> BIOS dysku nie identyfikuje. Nie ma nawet tych 32 GB, które podobno w
> [...]
Zakładam że dysk działa na innym kompie, czy może przypadkiem jest wpięty
jako jedyny na tej taśmie(kanale IDE), jeśli tak podepnij do tej samej
taśmy jako drugi napęd jakiś stary cdrom tak żeby bios widział ten cdrom
(chyba nie ważne czy bedzie master czy slave, już nie pamiętam dawno to
było). BIOS dysku widzieć nie musi ważne żeby uaktywnił ten kanał IDE. W
takiej konfiguracji dysk powinien zostać wykryty przez linuxa. Wada takiego
rozwiazania to to że na tym dysku nie możesz mieć systemu(windows) lub
bootloadera (linux, osobiście mam coś takiego w domu rodzinnym gdzie grub
siedzi na dysku 500MB glośnym jak cholera ale wylaczanym po starcie
systemu ,a system na 80 WD :) )

--
Pozdrawiam