Re: 54 zamiast 300?

Autor: Piotr Rezmer <piotr.rezmer_bez_spamu_at_ens.net.pl>
Data: Tue 02 Aug 2011 - 18:12:00 MET DST

Norbert pisze:

> mam drugi laps ale z g wiec malo pomocny, przesyl podobny... ale... tv
> podpiety kablem do routera tez pokazuje braki spore bo filmu nie da sie
> przewinac sensownie.

Przejrza艂em specyfikacj臋 tego routera, niestety jest bardzo sk膮pa. Brak
informacji o standardzie USB (1.x czy 2).
Z drugiej strony, to zdecydowana wi臋kszo艣膰 urz膮dze艅 SOHO oferuj膮cych
funkcje sharingu urz膮dze艅 USB przez LAN oferuje beznadziejn膮 wydajno艣膰.
Sam mam urz膮dzenie z nieco "wy偶szej" p贸艂ki - router Draytek Vigor 2910,
r贸wnie偶 wyposa偶ony w tak膮 funkcj臋. Wydajno艣膰 r贸wnie niska. Przyczyn膮
jest niska wydajno艣膰 minisystem贸w operacyjnych uruchamianych wewn膮trz
urz膮dze艅 sieciowych.
Tak naprawd臋, aby uzyska膰 sharing danych na sensownym poziomie, nie
unikniesz zakupu NASa. Ja korzystam z Synology DS409+ na switchu
gigabitowym i nie jestem w stanie wysyci膰 jego przepustowo艣ci. Wszystko
jednak jest podpi臋te do switcha gigabitowego. Z WLANem da艂em sobie dawno
spok贸j, gdy偶 zupe艂nie nie sprawdza艂 si臋 przy kopiowaniu du偶ych plik贸w.
Dodatkowo podczas kopiowania, druga osoba korzystaj膮ca z WLANu mia艂a
s艂ab膮 jako艣膰 po艂膮czenia.
WLAN to raczej rozwi膮zanie do sprawdzania poczty i przegl膮dania www (na
wolnym 艂膮czu )

--
pozdrawiam
Piotr