Re: RAID 5 a pad dysku.

Autor: Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk_at_epsilon.eu.org>
Data: Mon 01 Aug 2011 - 17:21:06 MET DST

epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Sergiusz Rozanski"
>Na jedynce i tylko na jedynce, niestety, fakt wypowiedziałem się mało
>precyzujnie o niedziałającym raid, ale nie każdy ma wersje server i
>nie każdy chce raid1 na system.

W 7Pro też jest mirror. W Home'ach nie ma, fakt. Można dyskutować nad
sensownością polityki cenowo-licencyjnej Microsoftu, ale twierdzenie
"w Windows się nie da" jest nieprawdą.

>No to czyli system w raid0 na speeda nie postawisz bez pseudo-hw.

AID-0 to w ogóle proszenie się o kłopoty i zwykle kiepski pomysł.
AID-0 na partycję systemową, to w ogóle paranoja.
(Swoją szosą, linuxa z rootfs na AID-1 postawisz bez wydzielonego
/boot? Albo na piątce? Nie chce mi się sprawdzać, przyznam.)

>Sporo ograniczona. Sam mam poustawiane pseudo-hw bo chciałem właśnie
>raid0 i inaczej nie szło.

Najpopularniejsze rozwiązania są wspierane.

--
| http://epsilon.eu.org/ |