Re: RAID 5 a pad dysku.

Autor: Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk_at_epsilon.eu.org>
Data: Mon 01 Aug 2011 - 08:20:14 MET DST

epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Sergiusz Rozanski"
>Przy czym stawianie półproduktów też IMO nie ma sesnsu, co mi da mirror
>kiedy poleci cała maszyna czy kontroler itd.

Kwestia oczekiwań i kosztów.

>I ilość pracowników tu ma
>raczej małe znaczenie. Liczy się potrzeba ciągłości dostępności usługi -
>np prosty email, czy pracują 2 osoby czy 1000 to raczej brak maila będzie
>takim samym problemem. Jak lepiej kupić np 2 słabsze maszyny zamiast 1
>i tak 2 dyski i zrobić email na HA, koszt podobny, a dostępność pełna.
>Jak mirorować to wszystko, a nie półśrodkiem.

Tylko teraz policz sobie ile będą kosztować dwie instalacje tego samego
(zwłaszcza jeśli nie jest to debian z postfiksem, tylko Windows Server
z jakimś jeszcze płatnym oprogramowaniem). Do tego dolicz koszt
synchronizacji danych pomiędzy nimi.
Czasem trzeba, ale czasem to po prostu za drogo.

>Póki serwerem nie jest windows, bo tam soft raid chyba nie działa,

Serio, serio? Kurczę, dobrze, że mój 2kSrv tego nie wie (o nowszych już
nawet nie wspominając).

--
| http://epsilon.eu.org/ |