Re: RAID 5 a pad dysku.

Autor: Sergiusz Rozanski <write-only-with-spf_at_media-lab.com.pl>
Data: Mon 01 Aug 2011 - 01:45:54 MET DST

Dnia 31.07.2011 Rafa艂 艁ukawski <rafalweb@lukawski.pl> napisa艂/a:

> Nie ma sensu wszelkich scenariuszy awaryjnych wrzucac do jednego worka.
> inne kryteria przyjmiemy w firmie 2 osobowej, inne z w firmie z 1000
> serwer贸w.

Przy czym stawianie p贸艂produkt贸w te偶 IMO nie ma sesnsu, co mi da mirror
kiedy poleci ca艂a maszyna czy kontroler itd. I ilo艣膰 pracownik贸w tu ma
raczej ma艂e znaczenie. Liczy si臋 potrzeba ci膮g艂o艣ci dost臋pno艣ci us艂ugi -
np prosty email, czy pracuj膮 2 osoby czy 1000 to raczej brak maila b臋dzie
takim samym problemem. Jak lepiej kupi膰 np 2 s艂absze maszyny zamiast 1
i tak 2 dyski i zrobi膰 email na HA, koszt podobny, a dost臋pno艣膰 pe艂na.
Jak mirorowa膰 to wszystko, a nie p贸艂艣rodkiem.

> raid 5 zabezpieczy przed awaria dysku (tylko i wylacznie), zaalarmuje i
> da czas na jego wymiane. To teoria, z wielu zrodel slychac, ze cz臋stsz膮
> przyczyn膮 awarii s膮 karty raid (kontrolery), wi臋c tu tez trzeba to
> odpowiednio rozdzielic. Poza tym IMHO w zastosowaniach SOHO zdecydowanie
> lepszy jest software-raid (nie pseudo-intel raid z plyty, tylko wprost z
> systemu operacyjnego). Dyski mozna powpinac do zupelnie niezaleznych
> kontrolerow roznych firm i raid bez problemu sie zmontuje.

P贸ki serwerem nie jest windows, bo tam soft raid chyba nie dzia艂a, a w
boocie to ju偶 chyba w og贸le.