Re: Zatrzymywanie dysku - zalecane czy nie?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sat 30 Jul 2011 - 10:29:26 MET DST

Dnia Fri, 29 Jul 2011 22:25:58 +0100, kamil napisał(a):

> Powiedz to mojemu ipodowi. Buforuje jakas minute i wylacza dysk dla
> oszczedzania baterii, wiec ciagle startuje i zatrzymuje sie. Obija sie
> luzem w plecaku, spada na ziemie podczas pracy, podskakuje w kieszeni,
> jezdzi w samochodzie, i tak juz chyba 5 lat nie chce sie ten dysk zepsuc.

Dyski przenośne są inaczej zbudowane. Zajrzyj do specyfikacji producenta
dysku, na ile cykli start/stop został Twój dysk zaprojektowany, a potem
porównaj to ze specyfikacją dowolnego dysku stacjonarnego.

Podam przykład:

Seagate 1,5 TB 3.5" ST31500541AS
Cykl start/stop: 50.000
Odporność na wstrząsy (praca/spoczynek) praca 70G / spoczynek 300G

Seagate 500GB 2.5" ST9500325AS
Cykl start/stop: 600.000
Odporność na wstrząsy (praca/spoczynek) praca 350G / spoczynek 1000G

Zakładając, że ten NAS wyłącza dyski po 15 minutach pracy:
50.000 cykli / średnio 100 dziennie / 365 = 1,37 lat pracy - czyli
całkiem niewiele.

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/