Re: Radeon 4870 zdechł - co w zamian

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_benatr.cy>
Data: Thu 28 Jul 2011 - 19:33:44 MET DST

Proces Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com> zwrócił błąd:

> Wydajność podsystemu grafiki jest uzależniona w mniejszym lub większym
> stopniu od mocy procesora. Zerknij przykładowo na
> http://www.techspot.com/review/336-cod-black-ops-performance/page7.html
> (choć prawdę mówiąc, ja przy Core 2 Duo E8400 @ 3,9 GHz, GTX295 i 8GB ram
> AFAIR też tłukłem na maksymalnych detalach w 1920×1200 z antyaliasingiem i
> naprawdę nie było się do czego przyczepić. Ale benchmarków żadnych nie
> zapuszczałem). Zależy to jednak mocno od samego tytułu / silnika gry, jak
> również obciążenia całej maszyny przez działające w tle procesy.

Część z tego obciążenia to stery grafy. Nvidia obciąża bardziej niż AMD
swoją drogą (właściwie wymaga więcej od CPU, obciążenie samo z siebie
może być niewielkie, rzędu kilku procent), więc może być że karty o
teoretycznie tej samej wydajności ale z różnych stajni chodzą inaczej na
tym samym procku. BTW drivery grafiki, w odróżnieniu od wielu gier,
potrafią wykorzystać wiele rdzeni. Wyjątkiem są stery do PhysX, kiedy
musi być on liczony przez CPU a nie GPU, he he.

--
Saiko Kila
Oh, how he screamed! Music to my experienced ears!