Re: Radeon 4870 zdechł - co w zamian

Autor: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Thu 28 Jul 2011 - 00:35:54 MET DST

Dnia Wed, 27 Jul 2011 23:40:03 +0200, ToMasz napisał(a):

> trochę nie ogarniam, proszę o wyjaśnienie. Czy jeśli w jakiejś grze
> karta graficzna osiąga np 50 fps, to po zmianie procesora na
> gorszy(podobny,wolniejszy, ale nie pentum1) gra drastycznie zwolni?
> Bo jeśli tak, to zmiana procka na lepszy ( często tańszego niż grafika)
> powinna dawać conajmiej 10% fps więcej!

Wydajność podsystemu grafiki jest uzależniona w mniejszym lub większym
stopniu od mocy procesora. Zerknij przykładowo na
http://www.techspot.com/review/336-cod-black-ops-performance/page7.html
(choć prawdę mówiąc, ja przy Core 2 Duo E8400 @ 3,9 GHz, GTX295 i 8GB ram
AFAIR też tłukłem na maksymalnych detalach w 1920×1200 z antyaliasingiem i
naprawdę nie było się do czego przyczepić. Ale benchmarków żadnych nie
zapuszczałem). Zależy to jednak mocno od samego tytułu / silnika gry, jak
również obciążenia całej maszyny przez działające w tle procesy.

[ Kawaler i żonaty mężczyzna mają jedną wspólną cechę. Obaj myślą, że ten  ]
[ drugi częściej ciupcia.                               (Filip Czechowski) ]