Re: Czy ta płyta główna jest już martwa?

Autor: jureq <jureq_at_Xusun.to.z.adresu.Xop.pl>
Data: Mon 25 Jul 2011 - 21:59:37 MET DST

Dnia Mon, 25 Jul 2011 20:45:20 +0200, Pawe³ napisał(a):

> Po fakcie niestety zdaÂłem sobie sprawĂŞ, Âże
> ustawiÂłem nieopatrznie opcjĂŞ w BIOSie "No-execute Memory Protect" na
> "Disabled".

To nie powinno mieć większego znaczenia

> Czy te objawy sugeruj± ca³kowity pad p³yty g³ownej, czy da siê j±
> jeszcze wskrzesiæ? Czy ju¿ szukaæ zastêpczej?

Jeśli w momencie wkładania RAM nie odłączyłeś kabla zasilającego lub nie
wyłączyłeś komputera wyłącznikiem na zasilaczu i nie odczekałeś na
rozładowanie kondensatorów, to mogłeś coś zwalić. W przeciwnym wypadku
podopychaj wszystkie kable (w tym zasilanie), wyczyść styki RAM,
podopychaj RAM, wyjmij tę dołożoną RAM - jest szansa, że ruszy. Jak to
nie pomoże to spróbuj zrobić "clear CMOS". I może banalne, ale spotkałem
się już z tym kilkakrotnie przy rzekomo całkowicie padniętych płytach -
sprawdź czy ci przycisk reset nie zwiera na stałe.