Re: RAID 5 a pad dysku.

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Sun 24 Jul 2011 - 06:49:28 MET DST

> Odpiszę sobie, bo musiałbym kilku osobom odpisać to samo.
>
> Po pierwsze, nie napisałem tego początku, bo chodziło mi ogólnie o
> praktyczne różnice w RAID1 i RAID5, i wydawało mi się to mniej istotne.
> Ale ten mój RAID1, to obecnie NAS QNAP-a, z dwoma gigowymi dyskami, na
> taki sam, trzeci zewnętrzny, robię co jakiś czas backup NASa.
> No i zrodził się pomysł, żeby dołożyć trzeci dysk do NASa i zrobić z

Z mojego doswiadczenia, jezeli juz cos trzymac to na raid1 lub raid1+0,
raid 5 IMHO bywa zbyt wrazliwy /ale moze mialem pecha - lata temu
zebralo mi sie na pseudo h/w raidy/.

QNAP ma w srodku linuxa, raid oczywiscie software'owy (obecnie nie ma
jakiegos sensoego uzasadnienia dla H/W raid w warunkach SOHO), wiec w
razie czego zawsze mozna podpiac pod peceta i ew. cos poprawic np. przy
pomocy livecd.