Re: spuchnięte kondenstory - winny zasilacz?

Autor: Remek <remek_at_tlen.pl>
Data: Sat 23 Jul 2011 - 22:58:54 MET DST

Użytkownik "Radosław Sokół" napisał:

> Czasem elektrolity puchnÄ… same z siebie (sÄ… marnej
> jakości), nawet przy dobrym zasilaczu.

Ciekawe. O ile wiem to "puchnięcie" jest skutkiem wzrostu temperatury w puszce
kondensatora. A to nie wynika "samo z siebie". Jest skutkiem zbyt wysokiego
napięcia podanego na elektrolit, albo występowania składowej impulsowej o di/dt,
której nie daje rady kondensator. I w 99.99% przypadków to wina zasilacza.

Pozdrawiam Remek