Odp: Pad zewnętrznego HDD

Autor: Piotrek <beztegolangolier_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 18 Jul 2011 - 23:46:28 MET DST

Użytkownik "Kenjiro" <kenjiro@satoris.pl> napisał w wiadomości
news:j00t6o$1v$1@sunflower.man.poznan.pl...
> Witam
>
> Używałem do tej pory do różnych zadań dysku A-DATA CH91 na USB. Któregoś
> razu po podłączeniu do kompa pojawił się komunikat, że dysk wymaga
> sformatowania przed użyciem i zapisane dane przepadły. Po sformatowaniu
> niby jest ok, ale po podłączeniu dysk nie zgłasza się jako "A-DATA CH91"
> jak dotÄ…d, tylko jako Dysk wymienny.
> Czy to już jego kres? Wyrzucić czy używać?
> Co mogło paść?
>
> Dzięki

Mam identyczny dysk (300GB) i miałem identyczny problem. Sprawdzałem na
kilku różnych komputerach - wszędzie to samo.
Użyłem narzedzia GetDataBack i odzyskałem wszystkie dane (byłem
zdterminowany bo to były zdjęcia zgrane na wakacjach). trwało to co prawda
5h ale odzyskałem wszystko.
Po nowym formatowaniu dysk działa OK.
Przeleć swój programem do oceny stanu dysków, może da radę odczytać dane
S.M.A.R.T i wówczas podejmij dcyzję.