Re: Dell - bateria a gwarancja

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Sun 10 Jul 2011 - 19:15:55 MET DST

"Rafał Łukawski" ivcfrv$njg$1@news.onet.pl

> Duża firma, dużo sprzętu, wynegocjowana umowa gwarancyjna z SLA i karami umownymi.

[prawda, prawda handlowa, prawda marketingowa, prawda sądowa, prawda objawiona...]

I jak się negocjuje z większym?

[wiem jak -- większy mówi wprost, o jaką łapówkę mu chodzi
i nie ma miejsca ani na hipokryzję, ani na przepychanki...]

Jestem ciekaw... ;)

[i ciekawe, ilu z Was to więksi, i czy doradzacie też
większym -- na przykład czy pytający jest większy;
ale że mam dobry humor, a mam, bo żyję (choć pożegnałem
się kilka dni temu z tym światem) nie zapytam...]

Pamiętam negocjacje...

 -- Mógłby pan powiedzieć...
 -- A czy sprzedawca mógłby dorzucić toner do mojej drukarki gratisowo?
 -- Mogę panu zakupić ten toner, płacąc naszymi pieniędzmi.
 -- OK. [choć ja bym dostał gratisowo]
 -- Więc mógłby pan powiedzieć...
 -- Kiedy będzie toner?
 -- Jutro. Przyjdzie pan jutro do pracy i będę miał toner dla pana.
 -- OK.
 -- Więc mógłby pan powiedzieć...
 -- Po otrzymaniu tonera. :)
 -- A wcześnie nie? Nie wierzy mi pan?
 -- Nie. :)

[wtedy to ja byłem większy; i z większym handlowałem]

Dla mnie klient to klient, dwa plus dwa daje cztery i koniec.
Nie ma większych i mniejszych. No... Na mniejszego trzeba
uważać -- skrzywdzenie mniejszego może budzić reakcję niebios...

[dlatego ja nie lubiłem sprzedawania mniejszym -- dawałem za feeko
bez słowa oporu/sprzeciwu -- mnie, więksi ode mnie, też tak dawali;
ale teraz dawni mniejsi są większymi ode mnie, więc jadę po nich
jak po łysej kobyle, a po lądowaniu na przedpasiu mam jeszcze lżej;
wielkość budzi obawy społeczeństwa, dlatego nie zawsze warto być
większym, a już na pewno warto zadbać o bezpieczeństwo, gdy się
jest mniejszym]

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'