Re: Stabilny zestaw: router adsl z wifi n + dysk

Autor: MC <m5c_at_go2.pl>
Data: Sat 09 Jul 2011 - 20:44:44 MET DST

Użytkownik "Q" <no@spam.pl> napisał w wiadomości
news:iva6ii$m7q$1@news.task.gda.pl...
>> Nie kupuj NAS-ów z dyskami w środku.
>
> Bo?
> Daja tam kiepskie dyski?
> Lepiej zlozyc samemu?

Trzecia odpowiedź jest poprawna. Do NAS-ów nie są potrzebne specjalnie
szybkie dyski. Poza tym HDD teraz szybko tanieją, więc osobno jest
zwyczajnie taniej.

> Ogladalem ostatnio sprzety na via czy amd geode -
> - podchodza nawet pod 300-400zl a to jeszcze nie atom.
>
> Dostalbym w tej cenie cos na atomie?
> Czy taki proc. bedzie "na wyrost" do nas'a?

Będzie. Wyspecjalizowane małe NAS-y są ostatnio robione ma prockach
Marvella. To taki jednoukładowiec z jądrem ARM.

> Jesli ludziom zalezy _tylko_ na zasobie sieciowym
> i w firmie nie ma kabli i nie ma byc "bo szef tak postanowil",
> to lepszym razwiazaniem bedzie router netgeara (n) + dysk na usb
> czy router tplinka (n) + dysk na ethernet?
> Bo taniej wychodzi mi to pierwsze rozwiazanie :|
Moim zdaniem USB jest zawodne go tej roli, bo to interfejs z definicji
przeznaczony do rozłączania. Ethernet będzie się trzymał połaczenia rękami i
nogami. No i wydajność. Tutaj bardzo uważaj, bo w niektórych miejscach Wi-Fi
w paśmie 2,4 GHz jest już bardzo zapchane. Rozwiazaniem jest ucieczka w 5
GHz.