Re: Jak wyszukać duże pliki w XP ?

Autor: Przemek <raz_at_onet.pl>
Data: Wed 06 Jul 2011 - 02:05:38 MET DST

Eneuel Leszek Ciszewski nam wczesniej objawił(a), a ja odpowiadam:
> -- awaria jednej partycji niekoniecznie jest awarią wszystkiego

a backup gdzie? ile miałeś przypadków awarii jednej partycji gdy nie padł
cały dysk?

> -- awaria partycji systemowej nie uniemożliwia korzystania z komputera
> (skoro komputer można uruchomić z klona partycji)

a od czego tzw. systemy live cd, z których można odpalić dowolny, szanujący
się system operacyjny? To po 1.
Po drugie klony partycji (masz na myśli sklonowane obrazy, jak rozumiem) są
doskonałym narzędziem do... pozbycia się danych bezpowrotnie. Jeszcze nie
zdarzyło mi się, żeby użytkownik, nawet doświadczony, nie zapisał jakiegoś
pliku na partycji systemowej i nie zapomniał go skopiować przed
przywróceniem partycji z klona.
To już lepszym rozwiązaniem jest zainstalowanie systemu od nowa, a
wcześniejsze zabezpieczenie wszystkich katalogów dysku przy użyciu jakiegoś
licecd w osobnym katalogu, do usunięcia po sprawdzeniu, że wszystkie dane są
rzeczywiście bezpieczne.

> -- instalacja podejrzanego oprogramowania nie jest ryzykowna
> (zawsze można popsutą partycję wywalić)

do tego się używa wirtualnych maszyn, w jaki sposób zainstalowanie
podejrzanego softu na jednej partycji ma uchronić resztę?

> -- w razie problemów łatwo zgadnąć, czy aby soft nie nawalił...

że niby jak?

> Ponoć ważne dane są bakapowane, zaś nieważne -- są tracone bezpowrotnie.
> ;) A jeśli nawet te ostatnie nie są tracone bezpowrotnie, to zwykle
> dlatego, że są tracone bezpowrotnie pieniądze -- na odzyskanie tych
> danych...

a możesz znowu bez demagogii?
Przem