Re: Karta graficzna w porcie PCIE 2.0 x4?

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Mon 04 Jul 2011 - 21:18:30 MET DST

Dnia 1.7.2011, pioruns napisa(a):

> Cze. Mam pyt gwn ASUS M4A87TD/USB3, link:
> http://www.asus.com/Motherboards/AMD_AM3/M4A87TDUSB3/#specifications
> Jej zdjcie:
> http://www.asus.com/Motherboards/AMD_AM3/M4A87TDUSB3/websites/Global/
> products/nlWYrI9wlNIYHAaa/XuKMgoNOVISnmyJe_500.jpg
>
> Ma ona jeden port PCIe x1, trzy PCIe x4, jeden PCIe x16.

Wedug specyfikacji z linka, ktry sam podae jest:
Expansion Slots:
1 x PCIe 2.0 x16
1 x PCIe 2.0 x4
1 x PCIe 2.0 x1
3 x PCI

> W tej chwili mam
> podpit kart graficzn pod ten przesunity, odwrcony port PCIe x16.
> Pytanie brzmi: czy kart graficzn da si podpi pod jeden z trzech
> portw PCIe x4 albo PCIe x1? Co trzeba zrobi, upiowa co? Bo fizycznie
> porty si rni.

Pomijajc fakt, e si walne z portami, to fizycznie PCIe x4 jest po
prostu krtsze od x16. Zapomnij jednak o bezporednim woeniu tej karty
do slotu x4 w tej MB bo mimo, e karta w takim slocie powinna zadziaa to
rozmieszczenie elementw (w tym przypadku baterii) Ci na to nie pozwoli.
Rozwizaniem moe by, jak to pniej napisae, riser (na tamie), ale
IMO to za duo "rzebienia".
Moja rada - zmie MB. ;D

--
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/     http://uwolnijlaptopa.pl/