Czy nowe dyski twarde można montować "do góry nogami" ?

Autor: Piotrek <beztegolangolier_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 04 Jul 2011 - 18:10:10 MET DST

Kupiłem twardy dysk Seagate Pipeline o pojemności 2TB jako wyposażenie
odtwarzacza mediów Asus O!Play HD2.
Dwa egzemplarze tego dysku (pierwszy po tygodniu użytkowania, drugi po 4
miesiącach) padły mi w podobny sposób - w pewnym momencie szereg piknięć i
dysk jest martwy (przy podłączeniu zasilania słychać szereg jakby prób
startu, także owe "piknięcia" i dysk jest nie jest odnajdywany).
Rzecz w tym, że przy zamontowaniu ścisle wg instrukcji jego robocza pozycja
to "do góry nogami" (czytj: elektroniką). kiedyś czytałem, że właściwa
pozycja dla dysku to elektroniką w dół, w ostateczności - "na boku" - czy ta
zasada obowiązuje nadal ?
W instrukcji instalacji dysku nie jest wprost napisane o montażu "nogami do
góry" ale zasadniczo nie ma też mowy o instalacji innej niż w PC-ciea w nim
mocowanie w zasadzie wymusza montaż elektroniką do dołu....

Pieter