jak na stale podwyzszyc predkosc wentylatora na karcie graficznej?

Autor: wZrokowiec <wzrokowiec_at_gmail.com>
Data: Sat 25 Jun 2011 - 16:21:39 MET DST

Prawdopodobnie wraz z instalacja nowego sterownika nVidii (wersja:
275.33 WHQL pod system Windows 7) zmieniła mi sie predkosc obracania
wentylatora na karcie graficznej. Zanim do tego doszedłem, miałem
wiele typowych komunikatów typu "Sterownik ekranu przestał działać ale
odzyskał sprawność", bluescreenów i resetów kompa. Dopiero po 2 dniach
zainstalowałem RivaTuner i zauwazyłem, ze predkosc została 'fixed' na
poziomie 37%, co przy letniej porze jest niewystarczajace dla mnie
nawet do normalnego korzystania z komputera i internetu, nie
wspominajac o grach. Teraz za kazdym razem po wlaczeniu kompa musze
recznie przestawiac z tych 37% na 100%, co owocuje hałasem takim, ze
slysza mnie sasiedzi 2 pietra wyzej, ale przynajmniej temperatura
spada z krytycznych 68-69 st. C do 45-50 st. C i zadne problemy juz
nie wystepuja.

Pytanie moje jest nastepujace:
czy ktos wie, jak mozna na stałe przypisac predkosc wentylatora karty
z pozycji sterownika badz zmian w BIOS-ie samej karty?

Oczywiscie probowalem odinstalowac sterownik i wczytac wczesniejsze,
wyczyscic cały rejestr z kazdego wpisu, ktory mial w sobie ciag znakow
*nvidia*, potem czysciłem roznymi driversweeperami, etc. Nic nie
pomoglo. A sam RivaTuner, owszem, ma opcje, aby przy starcie ustawiał
odpowiedni profil (np. 100%), tylko ze zazaczenie tej opcji i tak nic
nie daje, bo program chociaz ma to odznaczone i jest wpisany w
msconfig, to nie startuje z zadanymi przede mnie ustawieniami.

wZ