Re: Problem z dyskiem zewnętrznym SATA

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Wed 22 Jun 2011 - 19:33:23 MET DST

On 2011-06-22 19:25, solar wrote:

> System instalowałem bez AHCI - zapomniałem przełączyć.
> Nie widzę możliwości przełączenia części portów na AHCI. Mam po prostu
> Sata Mode ogólne.
> http://www.asrock.com/MB/manual.pl.asp?Model=P67%20Pro3 - manual do płyty.

Jakakowliek karta z AHCI lub IDE moze pomoc.
W przypadku AHCI wpinasz karte, instalujesz do niej sterowniki (windows
pyta). Nastepnie podpinasz HDD systemowe pod karte, w BIOS zmieniasz
kolejnosc bootowania na nowo podpiętą kartę, bootujesz system,
instalujesz AHCI (po uprzedniej zmianie w BIOS) dla podstawowych układów
SATA. Przepinasz ponownie dysk na płytę główną i wszystko działa.

Tyle, że to dotyczy XP, czy faktycznie używasz W7? jeżeli tak, to jakie
układy obsługują Twoje SATA?

pozdr.

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/