Re: Problem z dyskiem zewnętrznym SATA

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Wed 22 Jun 2011 - 19:17:28 MET DST

On 2011-06-22 18:32, geos wrote:

> i prawdopodobnie nie wstanie dopóki nie będzie miał pod ręką
> odpowiedniego sterownika (system był instalowany bez AHCI?).

Generalnie Win7 ma sterowniki do większości układów SATA (podobnie jak
Vista). jeżeli masz coś bardzo specyficznego - jak napisał przepiśca -
konieczne są sterowniki.

W przypadku XP, zawsze konieczne jest instalowanie sterowników do AHCI

> jeśli to faktycznie jest przyczyną to: w biosie przełączasz na AHCI
> tylko część portów, a inne zostawiasz jako IDE. do portu zadeklarowanego
> jako IDE podłączasz dysk z systemem. system powinien się uruchomić bo
> jest ciągle podłączony do portu non-AHCI. następnie zacznie
> instalować/domagać się sterownika do znalezionych portów AHCI. ja już to
> zrobi to restartujesz kompa, zmieniasz w biosie wszystko na AHCI,
> bootujesz system. u mnie zadziałało.

Tak to działa (warunek dwa niezależne układy obsługujące SATA). Też
sprawdzone z mojej strony, może w nieco innym układzie, ale warunek
podstawowy zostaje ten sam.

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/