Re: Zewnętrzne DVD

Autor: Adam <a.g_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 14 Jun 2011 - 14:49:24 MET DST

W dniu 2011-06-13 23:55, gazobeton pisze:
> Witam,
>
> Zastanawiam się nad stosowaniem zewnętrznego napędu dvd na usb. Przed zakupem
> chciałbym zorientować się, jak zachowanie takiego napędu praktycznie różni się
> od napedu wewnętrznego. Chodzi mi zwłaszcza o to, czy te programy/gry, które do
> uruchomienia wymagają umieszczenia w napędzie płyty, będą działać z napędem
> zewnętrznym na usb? Jeśli ktoś ma jakieś doświadczenia, uprzejmie prosze o
> informację,
>
> pozdrawiam
> gazobeton

Pod jakim systemem?

W linuksach montujesz pod /dev/sdx /dev/hdx (ale to wewnętrzne ATA) czy
podobnie. Nie ma większego znaczenia, bo większość programów i tak
odwołuje się do punktu montowania typu /mnt/nagrywareczka lub
/media/moje_cudo ;)

W Windowsach standardowe programy i instalki gier "wchodzą" na napęd
przez literę dysku. Osobiście nie spotkałem się jeszcze z programem,
który by wymagał dojścia do fizycznego ustrojstwa, za wyjątkiem
specjalnych (programy narzędziowe, niektóre do nagrywarek).
Więc zasadniczo też nie powinno być problemów. Ale ja się nie znam na
grach - widziałem kilka ;)

Jedyna chyba różnica, to szybkość, ale DVD i tak nie jest na tyle
szybkie, aby wysycić USB2.

--
Pozdrawiam.
Adam.