Re: ile pamieci [HTML]

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Tue 14 Jun 2011 - 00:57:41 MET DST

"RadoslawF" napisał:

> Zmartwie cię, podane przez ciebie lata w Makach to specjalizowane
> pamięci które do niczego innego nie pasowały czyli 168 pin DIMM.

Oj, to chyba już w PowerMacach. Nie pamiętam, co było w Centrisach i
Quadrach, ale pamiętam, że pierwsze ich dostawy (1994 r.) przyszły z jednym
modułem wielkości 4 MiB (chwilowe braki, bo jakaś fabryka się sfajczyła).
Graficy byli wniebowzięci ;-)

> Takie simy o jakich rozmawiamy były w starszych maczkach mających
> jeszcze procesory motoroli 68xxx.

AFAIR w tym czasie dozbrajane były Mac IIci, stąd chyba te 8-bitowe moduły.
Ale głowy za to nie dam.

> Kolejna sprawa to simy większe od 32MB było dużo droższe więc
> rzadsze oraz mniej eksponowane w reklamach. Na allegro simy do
> 32MB są bardzo tanie, większe są drogie i rzadko są dostępne.

Jak przeglądam cenniki i zamówienia z tamtego okresu, to najczęściej natykam
się na pozycję "16 MB RAM". Tym rozmiarem raczej trudno dojechać do 128 MiB,
stąd mój sceptycyzm w kwestii rozszerzania pamięci w PC do tego rozmiaru z
powodu wprowadzenia Windows 95. Ani nie było takiej potrzeby, ani za
uzasadnionych ekonomicznie możliwości. W dwa lata później - i owszem.

JoteR