Re: Samsung S2 500 GB (HX-MTA50DA/G22) - jak rozpoznać USB 2.0 czy 3.0

Autor: Michal <usenet_at_invalid.pl>
Data: Sun 12 Jun 2011 - 21:49:46 MET DST

W dniu 2011-06-12 19:37, BartekK pisze:

> http://www.chip.pl/images/testy/pamieci-masowe/dyski-twarde-zewnetrzne-25-cala/samsung-s2-portable-3-0-hx-mta50da-g22-500gb/54324_1.jpg
> Po mojemu to jest gniazdo ewidentnie usb 3.0 - na wtyczkÄ™ "mikro usb B
> 3.0" więc jeśli jest takie gniazdo, to interfejs powinien być 3.0. Jeśli
> jest "klaszyczne" mikrousb - to 2.0.

        O, dziÄ™kujÄ™ za sugestiÄ™. Jutro sprawdzÄ™ to na wersji, która na pewno
jest USB 3.0 (naklejka). Te o które mi chodzi, mają klasyczne miniUSB i
produkcja jest AFAIK z 2010 r. - więc raczej tylko USB 2.0.
Jeśli ktoś ma te dyski z interfejsem USB 3.0 i wtyczką nie mikroUSB jak
na zdjęciu, ale zwykłą miniUSB, proszę o info.

> Czy w komplecie z dyskiem nie dają kabelka? Po nim tak samo można by
> poznać (2.0 będzie zapewne typu Y z dwoma wtyczkami od strony komputera)

        Owszem. Jest kabel i etui. Problem w tym, że zapakowany od spodu - aby
sprawdzić trzeba otworzyć opakowanie fabryczne, a wtedy mogą być
problemy ze zwrotem gdyby się okazało, że to zwykłe USB 2.0 - stąd
pytanie o numery seryjne HX-MTA50DA/G22 partii USB 2.0 i 3.0 - to widać
od razu na pudełku. Ponieważ opakowanie jest częściowo przezroczyste
sugestia ze sprawdzeniem samego gniazda wydaje się rozwiązywać sprawę, o
ile nie produkowano HX-MTA50DA/G22 USB 3.0 ze zwykłym gniazdem miniUSB.

A co do kabelka - HX-MTA50DA/G22 3.0 muszą być kompatybilne w dół z USB
2.0, które wg specyfikacji daje tylko 500 mA @5V - nie wiem czy
producent z ostrożności nie daje więc rozdwojonego kabla Y z końcówkami
USB A nawet do tych z USB 3.0

--
MB