Re: ile pamieci

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Mon 06 Jun 2011 - 22:53:20 MET DST

"RadoslawF" napisał:

> Przeginasz, dla DOSu starczało 512kB,

Owszem nie, przy 512 KB *wolnej* pamięci sporo programów potrafiło już
wydziwiać, dopiero ~620 kB wolnej pamięci konwencjonalnej (po upchnięciu
DOS-a i sterowników w UMB) dawało odpowiedni komfort. Zresztą w schyłkowym
okresie DOS-a większość programów (zwłaszcza gier) i tak wymagało pamięci
EMS lub XMS, tak więc już komputery 386 na dzień dobry wyposażano w minimum
2 MiB. 1 MB (wbudowanych) miało na pokładzie już poczciwe AT/286.

> 640 było normą a jak ktoś miał więcej to trzeba było kombinować żeby
> jakoś to wykorzystać.

Kombinowało się nie po to, żeby te 640 KiB wykorzystać, tylko po to, żeby je
zwolnić ;->

> Starych windowsów nie pamiętam ale im chyba 1MB wystarczał.

Windows 3.0 jeszcze z 1 MiB mi chodziło, aczkolwiek kulawo, bo w trybie
standardowym (AT/286), natomiast już 3.1/3.11 na 386 bez 4 MiB to była
porażka.

JoteR