Re: Szyfrowanie EFS

Autor: Piotr B. \(pb2004\) <p_borkowski_at_nospamgazeta.pl>
Data: Fri 03 Jun 2011 - 14:36:15 MET DST

Użytkownik "Paweł" napisał w wiadomości grup

>Witam !
>
>W systemie WinXP część katalogów miałem zaszyfrowanych (EFS).
>Powstała konieczność zainstalowania na nowo sytemu. Wyłączyłem więc
>szyfrowanie i zrobiłem kopię wszystkich katalogów łącznie z systemowymi.
>Zainstalowałem na nowo system. Okazało się, że jeden folder w kopii danych
>jest nadal zaszyfrowany. Nie można więc go odczytać. Na szczęście nie
>zawiera on jakiś specjalnie ważnych plików.
>Zawsze jednak szkoda coś stracić. Może da się jakoś odzyskać te dane ?

Oczywiście że się da. Wystarczy przywrócić albo klucze szyfrowania albo
klucz agenta odzyskiwania z backupu, który na pewno wykonałeś przed
reinstalacją systemu. Ewentualnie możesz spróbować odzyskać te klucze za
pomocÄ… np. takiego programu[1]. BTW NTG fut na pl.comp.os.ms-windows.winnt

1. http://www.elcomsoft.com/aefsdr.html

--
Piotr Borkowski