Re: chciałem sobie zmierzyć prędkość łącza i...

Autor: Maciek <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Fri 03 Jun 2011 - 12:40:06 MET DST

Dnia 2011-06-03, o godz. 11:53:48
"Piotrek" <pilarp@poczta.onet.pl> napisał(a):

> Od początku czerwca zgodnie z umową miałem mieć szybsze łącze
> internetowe. Testy z kilku stron (w tym speedtest.pl) potwierdzają,
> że rzeczywiście transfer poszedł w górę do wartości określonej w
> umowie. Co ciekawe, test ze strony speedtest.net.pl, reklamowany jako
> &quot;najdokładniejszy pomiar prędkości łącza internetowego&quot;,
> wyraźnie pokazuje, że transfer jest jednak taki, jak przed zmianą.
> Albo reklama jego dokładności jest mocno przesadzona, albo wszystkie
> pozostałe podają złe wartości, w co niespecjalnie chce mi się
> [...]

Kto reklamuje ten pomiar jako najdokładniejszy? Właściciel serwisu
żeby zarobić na reklamach które tam sprzeda? ;-) Bo mi na szybko na 4
różnych łączach które mam pod ręką wykazuje od ~40 do ~60% procent ich
faktycznej przepustowości. Na pewno żadna taka stronka (i inne tego
typu) nie będzie miarodajna bo gdzieś po drodze może być jakieś wąskie
gardło i wynik jest z sufitu. Weź sobie ściągnij np. jakimś FTP-em kilka
dużych plików z różnych miejsc nie obciążając niczym innym łacza i
oblicz faktyczną prędkość. I pamiętaj że to jest prędkość do
konkretnego serwera a nie "do inetrentu". Poza tym pamiętaj że
dostawca sprzedała Ci łącze i gwarantuje prędkość do swojego routera
czy szkieletu a nie do dowolnego miejsca w internecie. Bo co z tego że
tym masz np. 20Mbps jak serwer z którego coś pobierasz wisi np. na
łączu 5Mbps?

Zdrówko