Re: Klonowanie HDD na SSD

Autor: Tomasz Bątor <mis_at_koralgol.pl>
Data: Wed 01 Jun 2011 - 21:18:58 MET DST

Dnia Wed, 01 Jun 2011 15:17:35 +0200, Netx napisał(a):

> Miałbym jeszcze takie pytanie - jakby ktoś wiedział to proszę
> o wyjaśnienie: jak dysk SSD przestanie być w stanie
> odczytywać/zapisywać dane prawidłowo (zużycie) nawet mimo
> korekcji, to czy ja to jakoś zauważę - czy zostanę
> poinformowany o tym przez komputer (przez bios/uefi lub
> przez system)? Bałbym się sytuacji gdy komputer działa nie do

Z tego co wiem i czego sam doświadczyłem, pewnego pięknego dnia po
włączeniu komputera dysk będzie po prostu martwy. Aczkolwiek możliwe, że
wcześniej doświadczysz np. uszkodzenia plików systemowych.

A ogólnie: SSD obecnej generacji włączasz i o nich zapominasz (oczywiście
wcześniej będziesz się musiał przyzwyczaić do błyskawicznej szybkości
wszystkiego). Nie wiadomo jeszcze jak z ich awaryjnością - poprzednia
generacja niestety nie spisywała się najlepiej (w sensie producenci
notowali zwroty rzędu 5%)

Generalnie: kupować i nie martwić się o bzdury typy swap. Niestety backupy
robić by wypadało.

t.

--