Re: Klonowanie HDD na SSD

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Wed 01 Jun 2011 - 19:28:57 MET DST

On 2011-06-01 15:31, Norbert wrote:

> Bo to nie zawsze chodzi o "rozszerzanie" ramu. Niektore programy
> wykorzystuja swapa jako "platforme" komunikacji miedzyprocesowej.

Jesteś w stanie wskazać jakiś konkretny program pod windows, który
*wymaga* swap? Podstawową ideą pliku swap na platformie i386/x64 (i
innych) jest rozszerzenie pamięci wirtualnej ram dostępnej dla
aplikacji, które de facto nie widzą fizycznego adresowania ram, tylko
przestrzeń wirtualną, gdzie system określa które strony np. wyrzucić do
swap'a. Tutaj każdy system ma swoje własne algorytmy.

W pewnych przypadkach (jeżeli mnie pamięc nie myli) można zarządać by
obszar pamięci NIE BYŁ swapowany. Ma to znaczenie w zastosowaniach realtime.

Po co celowo spowalniac komunikacje miedzy procesami wymuszając by
określony obszar pamięci był na swapie? To niejako przeczy modelowi
wykorzystania tej pamięci, ponieważ każda próba zapisu/odczytu tego
obszaru wywołuje wyjatek, po którym system 'ściąga' strone ze swap i ...
proces zapisuje de facto do ram.

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/