Re: ssd ocz solid 3/agility 3

Autor: Billy <aaa_at_aaa.pl>
Data: Wed 01 Jun 2011 - 14:18:44 MET DST

> Byc moze to sa jakies transfery chwilowe (te 5000MiB/s). Mam Vertex'a 2 i
> tez pomiary z poziomu systemu przez odczyt sekwencyjny sa nizsze (ok
> 190MiB/s) niz deklarowane bodajze 275MiB/s

Pewnie masz nowszy vertex 2 z literką E. Są one na kosciach 25nm, niby
szybszych ale jest ich o polowę mniej, a ponieważ kontroler sandforce dziala
troche jak raid (zapisujac na kilka kosci naraz) to w sumie wychodzi ze
nowsze dyski są wolniejsze. Ja mam starszy vertex 2 34nm i rzeczywiscie ma
zapis/odczyt na poziomie 270-280MB/s bez żadnej sciemy. Niestety dzisiaj nie
do kupienia w sklepie. Jak by było mało to ma wieksza pojemnosc po
sformatowaniu niz starszy. Roznica 5GB przy "60GB" dysku jest niebagatelna.

Pozdr,L.