ssd ocz solid 3/agility 3

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Tue 31 May 2011 - 19:06:50 MET DST

Tak piszę "dla potomnych" - dostałem nowe SSD OCZ z serii "3"
Po pierwsze - nijak tych deklarowanych 500MB/s read 450MB/s write nie
ma, nawet na sata-3 (6Gbps), idzie cały czas równo 290-295MB/s na całej
powierzchni. Dziwne, bo wygląda jak limit sata2, ale też w benchmarkach
innych się potwierdza. Płyta Gigabyte GA-H65M-D2H oraz H67M-UD2H.
Ale i tak jest rewelacja z szybkością, a cena już przyzwoita :)

Po drugie - dwie sztuki które dostałem miały (pomimo zapakowania
fabrycznego itd) założoną partycję (cała pojemność, tryb raw). Nietypowe
jak na dysk (co innego dysk usb, czy pendrive). Niestety razem z
partycją miały też "coś" w mbr - ile razy bym nie instalował XP czy 7 -
każda próba bootu z dysku kończyła się restartem całego kompa (od razu,
bez boot menagera ani nic). Dopiero wywalenie wszystkiego z dysku,
zrobienie nowej partycji, fixmbr i fixboot i ruszyło bez problemu już.