Re: zewnętrzny dysk do tunera ADB 2850 ST (TNK HD, N)

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Mon 30 May 2011 - 21:33:28 MET DST

On 2011-05-30 21:27, Marek wrote:
> Dzięki. Mam jeszcze jedno pytanie. Łóżko mam 2 metry od dekodera, a zatem i
> dysku. Będzie go słychać ? Jak pracuje podczas zapisu (np timeshift) ?
> Szumi jednostajne/jest zagłuszany przez telewizor/ rzęzi i może denerwować
> ? Jak jest w nocy, gdy w sypialni jest cicho. Testowałeś inne dyski ?
> Byłbym Ci wdzieczny za odpowiedź, mieszkam na końcu świata i jak już coś
> zamówie, to oddac sie nie da. :)

IMHO praktycznie każdy HDD 3.5 cala będzie słyszalny w osłonie ciszy.
Czy to przeszkadza? na pewno mniej niż cykający zegarek (gdy ktoś nie
jest przyzwyczajony). Na pewno można się przyzwyczaić.

Wyraźnie cichsze są dyski 2.5" w tzw. wstrząsoodpornych obudowach
(przynajmniej w jakimś stopniu zapobiega rezonansowi). Wirują z podobną
prędkościa (5400), ale prędkośc liniowa jest zdecydowanie niższa, co
przekłada się na głośność.