Re: HDD Samsung HD204UI - firmware

Autor: roxy <kicak_at_o2.pl>
Data: Sat 28 May 2011 - 16:31:09 MET DST

Użytkownik "roxy" <kicak@o2.pl> napisał w wiadomości
news:iqpgcl$qcl$1@news.onet.pl...
> Witam
> Zakupiłem nowy twardy dysk Samsung HD204UI do mojejego serwera Qnap.
> Producent (samsung) zaleca wymiane firmware w tym modelu.
> Nie jestem pewien czy moj HDD juz czasem nie posiada tego nowego firmware.
> Oto dane odczytane z Smart.
> Model dysku twardego SAMSUNG HD204UI 1AQ1
> Numer modelu SAMSUNG HD204UI
> Numer seryjny S2H7J9AB201354
> Pojemność dysku 1863.02 GB
> Wersja oprogramowania 1AQ10001
> Wersja ATA ATA-8
> Standard ATA Not recognized. Minor revision code: 0x28

> [...]

Oto wszystki informacje ktore udalo mi sie uzyskac z roznych zrodel -
zainteresowani nie beda musieli szukac wiele dni po zagranicznych forach.

1. Ten model dysku znajduje sie na liscie kompatybilnosci QNAP'a.
2. Dyski wyprodukowane po 01.01.2011 nie powinny być poprawione (upgrade
firmware).
3. Dyski wyprodukowane przed tą datą powinny być poprawione za pomocą
oprogramowania, które dostarcza SAMSUNG.
4. Po "upgrade" firmware nie można w żaden sposób stwierdzić, czy poprawka
została zastosowana. Proces sam powie Ci, czy się zakonczyl powodzeniem czy
nie - nie zmieniona zostaje natomiast wersja oprogramowania i inne
symbole,informacje w SMART ktore swiadczyly by ze upgrade sie dokonał.
5. W przypadku nowo zakupionego napedu nie jestesmy w stanie sprawdzic czy
poprawka została juz zaimplementowana czy mamy ją dopiero dokonać. Jedynym
wyznacznikiem czy firmware posiada juz poprwaiony błąd jest data produkcji
ktora powinna być nie starsza niż 01.01.2011.

Jeżeli ktoś ma jakieś informacje jeszcze lub sie nie zgadza z tym co
napisalem to prosze kontynuować wątek.

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 6160 (20110528) __________