Re: Zamiana dysku - czy dobrze wykonałem

Autor: Agent <wprzyjemski_at_onet.ue>
Data: Fri 20 May 2011 - 07:02:16 MET DST

Użytkownik "Maciek Babcia Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> napisał w
wiadomości news:20110520003221.466e5b90@babcia-workstation...
Dnia 2011-05-19, o godz. 07:24:51
"Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisał(a):

> Witam,
> Chcę zamienić dysk w netbooku. W tym celu zrobiłem Ghostem obraz
> partycji recovery i systemowej.
> W nowym dysku utworzyłem dwie partycje na które zrobiłem odtorzyłem
> wcześniej zrobione obrazy. Partycję recovery ukryłem, systemowa
> ustawiłem jako activ. Czy dobrze wszystko zrobiłem czy o czymś
> zapomniałem? Netbook ma opcję bootowania z dysku USB. Moje
> wątpliwości czy wszystko jest ok budzi fakt że po ustawieniu tej
> opcji system i tak "poszedł" z dysku wewnątrz netbooka. Dzięki za
> odpowiedzi.

Zamiast kombinować i badać jak ustawić partycje na nowym dysku zrób tak:

1. Ściągnij Clonezillę: http://clonezilla.org/downloads.php
2. Wypal płytkę z Cloenizllą
3. Ściągnij GParted: http://gparted.sourceforge.net/download.php
4. Wypal płytkę z Gparted.
5. Podłącz oba dyski - stary i nowy - do jakiegoś komputera
6. Odpal komputer z Clonezilli i skopiuj dysk na dysk
7. Odłącz stary dysk
8. Odpal komputer z GParted i rozszerz na wolne miejsce partycję gdzie
mają być dane.
9. Wsadź nowy dysk do komputera docelowego i musi działać.
10. Jak nie dasz rady sam a jesteś z Warszawy lub okolic to pisz na
priv to pomogę w migracji.
11. Jak spoza Warszawy a nie czujesz się na siłach to poproś kogoś
obeznanego o pomoc choć robota jest banalan.

Netbook nie ma napędu optycznego. Poza tym mam wrażenie że w ten sposób
usunę dane z dysku nr 2 na partycji 3 (300 GB) a wolałbym aby tam pozostały.