Re: Zamiana dysku - czy dobrze wykonałem

Autor: Adam <a.g_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 19 May 2011 - 23:12:13 MET DST

W dniu 2011-05-19 16:26, Dedektyf pisze:

> A z jakiego powodu nie chcesz tego sprawdzić w lapku ?
>
> Myslę że docelowo jak chcesz to zrobić szybko i bezboleśnie to disk to
> disk, kombinacje ze zmienianiem wielkości partycji i kopiowanie partycji
> na 90% spowoduje kłopoty.
>
> Polecam disk to disk a potem easeus partition manager do regulacji
> wielkości partycji

Ja najczęściej (od kilkunastu lat) robię dysk-dysk za pomocą Ghosta. Tam
można sobie ustawić wielkości docelowe.
Niejednokrotnie kopiowałem maszyny testowe, na których było kilka
partycji z różnymi wersjami Windowsa i kilka z linuksami.
Problemy miewałem sporadycznie, tylko przy bardzo zwydziwianych
managerach startu. Dawniej to w takich sytuacjach brałem kopiarkę
sprzętową, po czym zmieniałem wielkość partycji. Ale to opłacało się w
dobie dysków o pojemności kilkudziesięciu MB. W przypadku dysków
terabajtowych to już za długo trwa :(

Jeszcze uwaga dla wątkotwórcy:
Raczej nie zalecałbym zmniejszać wielkości partycji recovery - ona
czasem potrzebuje miejsca na pliki tymczasowe.

--
Pozdrawiam.
Adam.