Re: Jaki ma³y tani notebook

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Tue 17 May 2011 - 12:02:11 MET DST

"Agent" iqtc9f$ia2$1@news.onet.pl

> Paru znajmowych ostatnio kupi³o sobie nowe (ale nie wypasione) laptopy. W kazdym razie by³o procek i3, 4 GB RAM i ok 250 GB dysk.
> I tak czas uruchamiania systemu mój netbook z XP ma krótszy ni¿ ich z W7
> Otwieranie programów jak Office, przegl±darka internetowa równie¿ nie jest szybsze na laptopach

Do takich zadañ jak uruchamianie systemu, otwieranie programów typu Office
czy przegl±darka internetowa kupili takie komputery? :) Winszujê rozwagi. :)
IMO do takich zadañ nadaje siê ka¿dy komputer -- tak¿e z demobilu za parêset
z³otych.

Szybko¶æ ³adowania programów zale¿y prawie wy³±cznie od szybko¶ci dysku.
Kup sobie (je¶li chcesz) hybrydowy dysk i bêdziesz Ci wszystko ¶miga³o
na cieniuteñkim komputerku z procesorem taktowanym zegarkiem
jednogigahercowym a nawet wolniejszym.

-=-

Ale je¶³i zabirzezsz siê za obróbkê filmów, grafiki czy
muzyki -- atom 450 oka¿e siê **nieco** za s³aby.

> Poza tym nic innego nie robi±.

:) Niech kupi± komputery dzieciom, a od nich zabior±
ich stare, wys³u¿one rupiecie. Bêdzie rozs±dniej.

> Przewaga jest oczywi¶cie w wielko¶ci ekranu - do dlugiej pracy netbook 10" ma za ma³±

Ja przyzwyczajam siê szybko. Rozdzielczo¶æ ekranu ma³a, szybko¶æ CPU ma³a,
do map ekran za ma³y jest i w notebooku -- dobry to tak ze 45 cali :)
z rozdzielczo¶ci± tak±, aby by³o na nim ze 30 megapikseli, ale filmy
(kinoplex, iplex itp.) mo¿na ogl±daæ z powodzeniem. :)

> To i dobrze.

Pewnie, ¿e dobrze. Ciche, szybkie, od czasu wstawienia do notebooka
wentylator pracuje rzadziej, wiêc kolejny atut, ale energii bierze
sporo -- to nie jest dysk oszczêdny. W notebooku to nie przeszkadza,
bo sam notebook du¿o bierze, ale w netbooku ka¿de 100 mW jest cenne.

(trzydziestomiesiêczny notebook pracuje na bateriach kwadrans -- raczej
to UPS, nie zasilanie alternatywne; netbook na swoim dysku ci±gn±³ d³u¿ej
ni¿ 4 godziny, na 320 GB Toshibie do 4 godzin, a na Momentusie chyba tylko
ze 3 godziny -- chyba, bo kto by tyle czasu siedzia³ ci±gle bez przerwy przy
komputerze)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'