Re: Odp: e-ink, czyli bialy do bialego.

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Sat 14 May 2011 - 00:05:10 MET DST

"GLaF" 1uro6i7z4umxg.n8mqelram1nd$.dlg@40tude.net

>>> Nie.

> Poprawna, bo nie na tym ta kompresja polega.
> W wielkim uproszczeniu: Obraz dzielony jest na pola. Każde pole jest
> rozkładane na "widmo kolorów", czyli częstotliwości zmian każdego koloru w
> tym polu. W zależności od stopnia kompresji usuwane są informacje o
> zmianach, które są słabo widoczne.

Bingo! A o tym, co ,,jest słabo widoczne'' decyduje
ten, kto kompresuje podając stopień i sposób kompresji. :)
Ale jeśli dwa kolory są dokładnie takie same, to będę takie
same dla każdego stopnia kompresji. (zero będzie zerem bez
względu na to, przez co je pomnożysz)

Opisałeś coś, co nie jest uśrednianiem koloru? :)

> Skutkiem są artefakty,

Musza być artefakty -- bo artefakty to nic innego, jak błędy w obrazie. :)

> zwłaszcza na kontrastujących granicach, ale także
> jednolite powierzchnie mogą stać się niejednolite.

Więc skompresuj sobie jednolity obrazek. ;)

> Idea jest podobna do kompresji mp3.
> Polecam poczytać o transformacji Fouriera, a zwłaszcza pooglądać rysunki,
> animacje, a jeszcze lepiej pobawić się programikami do symulacji. Co prawda
> w jpg jest stosowana inna transformacja, ale da to obraz co się dzieje z
> sygnałem pierwotnym gdy mu się obetnie widmo.

Za Ciebie skompresowałem obrazek z Googli -- miał w JPG pikseli 421 na 163 i coś
na nim było, ale zamieniłem go na jednobitową (czyli dwukolorową) grafikę, po
czym oba kolory ustawiłem na 154,154,154 i zapisałem jako BMP (mam 9190 bajtów)
oraz jako JPG (nie wiem, jaki -- nie ma to znaczenia) typowy (24 bity, czyli
8 bitów na jeden subpiksel -- 3 razy 8 na jeden piksele) ośmiobitowy (mam na
dysku 975 bajtów) co chyba potwierdza moją tezę. :)

-=-

To, o czym piszesz, popsucie jednorodności może się przytrafić.
(i przytrafia się) ale Ty nie umiesz wyjaśnić, dlaczego przytrafia się.

A to znaczy -- że nie masz pojęcia o tym, co piszesz. :)

-=-

Obrazki (JPG z rysunkiem, BMP jednorodny i JPG jednorodny) mogę posłać chętnym
za pomocą m@ila. Na WWW nie postawię, bo nie mam gdzie. :) Obróbki (o ile takie
coś można nazwać obróbką) dokonałem przeglądarką Imagine. :)

W oryginale obrazek nosi nazwę icecreamsundae11-hp.jpg i jakoś służył w Googlach. :)
Ma rozmiar 30982 bajtów i nie daje się kompresować kompresją stosowaną w NTFS.

-=-

Aby było jasne: po skompresowaniu do JPG jednorodnego obrazka (mapy bitowej
składającej się z (421*163=68623 bajtów) mam nadal jednokolorową (czyli każdy
piksel jest taki sam) grafikę 24bitową. :) Każdy piksel może przybrać dowolną
wartość w przestrzeni 24 bitowej (czyli do dyspozycji każdy piksel ma aż
2^24=16777216 możliwości) ale każdy przybrał wartość tę samą. :)

Stopień kompresji JPG (i metoda tej kompresji) nie jest tutaj
istotny(a) -- zawsze wyjdzie to samo, chyba że algorytm
kompresujący do JPG jest uszkodzony. :)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'