Re: Odp: e-ink, czyli bialy do bialego.

Autor: GLaF <glaf_at_niema.takiego.numeru.pl>
Data: Fri 13 May 2011 - 22:23:30 MET DST

Dnia Fri, 13 May 2011 18:13:34 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

> "GLaF" 18w3jfgngqahf.tvm6f6f93zbf$.dlg@40tude.net

> Lakoniczna odpowiedź. (i niepoprawna) Może napisz coś więcej?
> Co to znaczy, że obrazek (mapa bitowa) został skompresowany
> za pomocą kompresji JPG?

Poprawna, bo nie na tym ta kompresja polega.
W wielkim uproszczeniu: Obraz dzielony jest na pola. Każde pole jest
rozkładane na "widmo kolorów", czyli częstotliwości zmian każdego koloru w
tym polu. W zależności od stopnia kompresji usuwane są informacje o
zmianach, które są słabo widoczne.
Skutkiem są artefakty, zwłaszcza na kontrastujących granicach, ale także
jednolite powierzchnie mogą stać się niejednolite.
Idea jest podobna do kompresji mp3.
Polecam poczytać o transformacji Fouriera, a zwłaszcza pooglądać rysunki,
animacje, a jeszcze lepiej pobawić się programikami do symulacji. Co prawda
w jpg jest stosowana inna transformacja, ale da to obraz co się dzieje z
sygnałem pierwotnym gdy mu się obetnie widmo.

--
GLaF