Re: e-ink, czyli bialy do bialego.

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Mon 09 May 2011 - 16:34:47 MET DST

"Mateusz" iq8osk$op7$1@news.onet.pl

> rze co? :) chyba nie myslales o odbiciach od czarnej dziury :)

Nie myślałem. (i nie pisałem o takich odbiciach)
A jeśli nie myślałem o odbiciach od czarnych dziur,
o jakich odbiciach myślałem, myśląc i pisząc o rzutniku
i czarnych literach na białym tle?

Zapewne o takich -- światło pada na ścianę (i w miejscu czarnych liter,
i poza tymi literami) odbija się od ściany, pada na inne ściany (i na
rzutnik być może także) i na inne przedmioty, po czym, ponownie pada
na ścianę, w miejscu liter...

Zauważ, że pomiędzy pisaniem o czarnych kolorach ssących światło ;)
i czarnych dziurach a pisaniem o odbiciach -- jest pusta linia.
I ona po coś zapewne jest. :)

-=-

Problem czarnego koloru jest wbrew pozorom bardzo poważny.
Można zbudować jasne źródło światła, ale nie można zbudować
ciemnego ekranu. Problem ten widoczny jest w CMYKach. Tak
zwany kontrast luminacji nie może tam przekroczyć stosunku
1:30 -- bo nie można zbudować czerni. :) W RGB można po
prostu dodawać kolejne waty ;) światła tam, gdzie ma być
jasno -- dlatego papier (gdzie ujmuje się światła dla
wyrażenia/wywołania wrażenia kolorów) ma zawsze mniejszy
kontrast luminancji niż dobre monitory RGB, w których
światło jest dodawane dla uzyskania wrażenia koloru.

Dlaczego piszę o kolorach, ale nie o kontraście chrominancji,
ale o kontraście luminancji? Też mam wytłumaczyć? :) Czy może
to już pojmiesz bez wyjaśniania? :) [albo --> po co tłumaczyć
mu kolejny problem -- istnienia różnorakich kontrastów, skoro
wyjaśnienie bieżącego problemu zabierze mu dwa tygodnie?]

-=-

Aby było jasne -- w całej tej wypowiedzi istotny jest ten
stosunek 1:30 przeciwstawiany kontrastom telewizyjnym
sięgającym liczby jeden do kilku milionów. :)

Albo inaczej o sednie moich wypowiedzi w tym wątku: czerń -- jest trudna do uzyskania. :)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'