Re: MSI Radeon HD 6850 Cyclone Power Edition - temperatury

Autor: Leszek <leszek47usunto_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 09 May 2011 - 00:04:15 MET DST

W dniu 2011-05-08 23:32, aL pisze:

> A masz jaki艣 wentylator z boku obudowy, kt贸ry nawiewa powietrze
> w pobli偶e karty oraz wydajne wentylatory wyci膮gaj膮ce ciep艂e powietrze?
> Ta karta ma 艣wietne ch艂odzenie, ale w przeciwie艅stwie do referencyjnych
> system贸w ch艂odzenia, kt贸re wci膮gaj膮 powietrze z wn臋trza obudowy i wyrzucaj膮
> poza obudow臋 g贸rnym slotem karty, w przypadku kart z systemem Cyclone
> powiniene艣 posiada膰 wydajne wentylatory, kt贸re odprowadz膮 na zewn膮trz
> obudowy ciep艂o rozpraszane przez uk艂ad MSI. Bez tego tworzy si臋 taki ma艂y
> piekarnik. Mam kart臋 MSI Cyclone z GTX 460 z tym samym systemem
> [...]

Dzi臋ki, ale nie s膮dz臋, 偶e zrobi艂 mi si臋 piekarnik w obudowie.
Temperatura proca (core i5 2500k) oko艂o 37-38 stopni w idle. Przy d艂ugim
graniu niewiele ponad 60 stopni. Gdyby by艂 piekarnik, to proc te偶 by si臋
gotowa艂. Dodam, 偶e na proca mam ch艂odzenie Noctua z za艂o偶onym adapterem
Ultra low noise radiator (oboroty poni偶ej 900 na minut臋). To chyba
raczej przez to, 偶e grafika jest w wersji OC, kt贸ra gorzej sobie radzi z
zarz膮dzaniem energi膮 (mo偶e bios karty niedopracowany). Przy pracy na
pulpicie zegar GPU powinien by膰 ca艂y czas znacznie obni偶ony, a jest
obni偶any raczej nie cz臋sto i na kr贸tk膮 chwil臋, a tak ca艂y czas chodzi na
maksa. Na szcz臋艣cie nie przek艂ada si臋 to na wysoki pob贸r energii (komp
bierze w idle przy w艂膮czonym tylko dysku systemowym oko艂o 90 W).