Re: czy da się włączyć komputer przez USB?

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Tue 03 May 2011 - 11:39:08 MET DST

"Przemysław Ryk" napisał:

> To może po prostu - psshutdown z zestawu PsTools
> (http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896649) wyłączający
> wszystkie te komputery? Same się powinny ładnie złożyć i choć ten problem
> z głowy. Dla kondycji systemu takie poprawne zamknięcie, bez "chamskiego"
> odcinania zasilania, wypadłoby chyba lepiej.

Ale właśnie to "chamskie" odcięcie zasilania jest potrzebne, żeby
wykorzystać funkcję BIOS włączającą komputer po pojawieniu się z powrotem
napięcia zasilania. Położenie maszyny przez psshutdown nie będzie dla BIOS-u
nagłym zanikiem tegoż napięcia i znowu trzeba będzie dymać po kluczyk do
szafki ;-)
Ale to faktycznie rzeźnia (podobnie jak lutowanie przewodów do płyty) i
lepiej jednak poszukać klawiatury z przyciskiem Power, upewniwszy się, że w
BIOS-ie jest ustawione podtrzymywanie napięcia na gniazdach USB, kiedy
komputer jest wyłączony. Inaczej pozostaje tylko Magic Packet lub dziurka w
drzwiach szafki i ołówek ;-)

JoteR