Odp: Atom N550 - 32 czy 64bit?

Autor: m4rkiz <aa_at_bb.cpl>
Data: Mon 02 May 2011 - 19:33:57 MET DST

Użytkownik "-" <wytnij_dos4fl@o2.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ipkkf2$826$1@news.mm.pl...
> Kupuję żonie netbooka z procesorem Intel Atom N550, a mianowice Acer AOD255E.
> Chcę dokupić system (komputer będzie "pusty") i teraz zastanawiam się jaką

nie ma znaczenia - kupujesz licencje np. na windows 7 premium i mozesz
instalowac zarowno 32 jak i 64 bitowa wersje

> wersję, tzn. na stronie producenta są sterowniki jedynie do systemu 32bit:

ograniczeniem sa wlasnie sterowniki, ale praktycznie kazdy wspolczesny sprzet
ma stosowne sterowniki w obu wersjach

> http://www.acer.pl/ac/pl/PL/content/drivers (jeśli słusznie rozumiem zapis
> "Windows 7 Home Premium x32") , natomiast wg.
> http://ark.intel.com/Product.aspx?id=50154 mniemam, że to procesor 64bitowy.

czyli w pelni kompatybilny z 32 bitami a dodatkowo obsluguje 64

> Czy jeszcze coś poza procesorem (pamięć, chipset itp.) ma wpływ na to, jakiego
> systemu trzeba użyć?

w przypadku netbooka na atomie nie ma sie co zastanawiac - 32 bity

> I na koniec małe NTG: jeśli to komputer w pełni 64bitowy to sterowniki ze
> strony producenta 32bitowe odpadają,

praktycznie wszystkie sterowniki bedziesz mial w systemie, gdyby czegos
brakowalo na 99.9% da sie upolowac u producenta owego sprzetu

> jak myslę, i tylko Win 32bitowy zaintaluję?

ale i tak tylko 32 bity maja sens w tym przypadku